Saturday, May 23, 2009

我只是这样的我

失业将近一个月,
只是去见一个interview,
得知我被录取,
心里没有一丝的兴奋。。

回想我过去几年间,
想要的和得到的有很大的落差。

也许时机不对?
也许运气不好?
也许自己连掌握自己,
都掌握不到。。。

眼见每个认识的同学都毕业了。
毕业,并不是美丽的句点。。
也许,对我而言不足够。。
是否是我要求太多?
还是,根本这个社会没有让我,
拥有选择的余地。。

两个大学生,degree holder.
一个起薪 RM 2,500
一个起薪 RM 1,500
两个都是同班同学。
拿高薪的不见得念书就比较强。
然而两人的差别就是那么大。
前者可以过了实习就能拿comission.
后者的前景就不得而知了。

此时此刻不知可否说句
感时花溅泪,
恨别鸟惊心。

人生苦短,
来去几十年。

有些人选择忍耐,
有些人选这突破。

如果不甘心能让人找到
属于自己天边的一道彩虹。
也好过从来没有握过
那天边的一道彩虹。

最近,
我有个死党来我家聊天。
我告诉他,
“小的时候念书了不起
不见得大了就事业有成。”
他也理直气壮告诉我,
“至少人家曾经光辉过,
有时候曾经拥有是最美丽的。”

傻的~
人不是留在过去的回忆,
也不是活在现在的幸福,
而是从现在去掌握将来。

Never try never know.
Maybe I should put on myselves into a new stange
I will never know it might have something different
to change my life in my future... What can I do it.
Just do it
Make the life different.

因为我不甘心,
我只是这样的我。

4 comments:

mille said...

haiz... rm1500 is me~ kekekeke
i also feel not fair for the first, but i know if i show my talent on it, i will get high pay!

巧克力 said...

not only u,my frz also like that~

Johnny_Khang said...

hey girl..
don't think in negative way..
Nothing is fair around this world..
We are trying our best to survive..
We are trying our best to live happily..

Try not to pay most attention on the pay...but try to use the available pay to make your life meaningful..

That what i am learning now..

Cheers

shuwenk said...

ya, make life meaningful. That is only way we can do~